2011年12月31日土曜日

setPreviewFpsRange

Check Camera Class getPreviewFPS() API. NexusOne is supported one pair only.
Check PreviewPFS now.
Camera.Parameters param = camera.getParameters();
int[] fpsrange = new int[2];
param.getPreviewFpsRange(fpsrange);
Log.d("camera", "min= " + fpsrange[Camera.Parameters.PREVIEW_FPS_MIN_INDEX]);
Log.d("camera", "max= " + fpsrange[Camera.Parameters.PREVIEW_FPS_MAX_INDEX]);
Get supported PreviewFPS.
Camera.Parameters param = camera.getParameters();
List fpslist = param.getSupportedPreviewFpsRange();
Log.d("camera", "size= " + fpslist.size());
for (int i=0;i < fpslist.size();i++) {
 Log.d("camera", i + " fps= " + fpslist.get(i)[Camera.Parameters.PREVIEW_FPS_MIN_INDEX]);
 Log.d("camera", i + " fps= " + fpslist.get(i)[Camera.Parameters.PREVIEW_FPS_MAX_INDEX]);
}
NexusOne supported value is Max = 26620 and Min 9831.
set PreviewFPS.I think Max and Min combination is getSupportedPreviewFpsRange() result only, if other do exception.
Camera.Parameters param = camera.getParameters();
param.setPreviewFpsRange(9831, 26620);
camera.setParameters(param);
Source code is here.

0 件のコメント:

コメントを投稿